sanbru.reismee.nl

Bangkok dag 2

Na een goede nachtrust om iets over 7 opgestaan om te douchen, aankleden en te genieten van het ontbijt. Lekker fruit maar ook cashew kip en rijst, naar ook yoghurt en eieren met spek.

Daarna met de skytrain naar de opstap voor de boot over de chao praya naar Wat Arun en Wat Pho.

Daarna met een longtailboot het kanaal in langs de tempel. Waar mensen echt aan het water wonen en waar je de wijk dus binnengaat via sluizen on het water daar pp peil te houden. Hier staan ook allerlei tempels en scholen. En vaak naast elkaar arm en rijk.

Veel troep in het water en bij de sluuzen dide meervalen, maar ook reigertjes gezien, een varaan en ook een ijsvogel.

Daarna over de fruit en bloemenmarkt gelopen. Hier rook het heerlijk naar citroengras en gember en verse bloemen.

Met een tuk tuk en gevaar voor eigen leven naar chinatown. Wat een verkeer en een stank van uitlaatgassen (niet zo erg als Jakarta, maar toch. Al waren de banansnack die we ochten onderweg wel lekker.

In chinatown ons door de menigte gewrongen naar een eettentje waar we allerlei hapjes kregen. De soep was lekker, de krab goed, maar de vissenmagen konden geen van ons bekoren.

Met de underground terug naar het hotel.

Zometeen gaan we wat drinken. Denk gewoon met de groep. We missen nu nog een persoon.

Morgen vroeg op. Dan vertrekken we om 7.

En gaan dan een heel stuk met de bus naar de drijvende markt.

Mibet Bruynzeels

Klinkt gezellig. Alleen die vismagen brrr

Tibor

Klinkt als een mooie dag, met veel indrukken. Maar dat eten.... Haha.