sanbru.reismee.nl

Chiang Mai - trekking

's ochtends om 8.30 vertrokken. Eerst langs de toeristen politie om kopie paspoort achter te laten voor als er iets gebeurt. En met het noodnummer op zak konden we door naar de markt voor het avond eten. Nog een geel stuk rijden voor we echt in de bergen waren. Eerst lekker geluncht, met dragonfruit en rambutan na, gingen we echt iets doen.

We zijn naar een waterval geweest waar veel vlinders vligen, deze wilden helaas niet op de foto.

En bij warmwaterbronnen. Die waren veel te warm, al was het bij een van de baden erg druk, dus die zal wel beter zijn geweest.

Daarna ~9km gelopen. Een keer uitgegleden, maar niks ernstig.

Veel gezien onderweg,maar toch niet veel foto's ivm tijd. Je loopt daar natuurlijk veel minder snel.

Gelukkigkwamen we net toen het zachtjes begon te regenen aan in het Karen dorp. Dit zijn geen thai, maar een groepering die een hele tijd geleden uit Birma getrokken zijn.

noom heeft daar gekookt, samen met onze berggids Taksin en diens hulp, die wij wim noemden. frietjes met kip, plaatselijke rijst,en een pittige gehakt salade. En na watermeloen.

s avonds bij het kampvuur heeft Taksin nog wat over het bos en de Karen verteld. En we gingen om 9 naar bed.

Wel wat geslapen, maar iedere keer dat iemand van ons zeven omdraaide of opstond voor wc bewogen en kraakten de planken zo erg dat je wakker werd. Bedjes waren ook heel smal.

Om half zeven op, met een prima ontbijt met lokale thee uit een bamboe beker en daarna een rondje door het dorp o.a. langs de medicijnman.

Waarna we weer het bos in gingen om naar de rivier te lopen (3km) om daar op te stappen op bamboevlot.

Anneke

Minder luxe dan een hotel maar wel leuk.