sanbru.reismee.nl

Koh Samed - snorkelen

Om 8 op, want om 9 ging de boot. Eerst nog ijs halen voor in de koelbox. We gaan snorkelen zonder flippers, anders bijbetalen en je hebt ze toch niet echt nodig.

Als eerste legden we aan bij een strandje bij  koh taluh (sp) genoemd naar de vorm van de grot/boog. Hier in de branding gesnorkeld. Altijd lastig, want er zijn golven, dus een paar keer wel water binnen gekregen. Geen koraal, maar gelukkig wel wat vissen. Vooral  gestreepte, weet zo niet welke, maar ook kleintjes en een barracuda gezien.

Op het eiland geluncht, rijst met kipkluifjes, salade en fruit.

Daarna wat rond het eiland gevaren en in wat dieper water gesnorkeld en onder de boog door gezwommen. Hier veel zee-egels. Waarschijnlijk ook te diep voor foto. Trompetvis gezien.

Een stuk verder gevaren naar twee kleine eilandjes, waar we vissen voerden, zo in grote scholen streepjes gezwommen, met daarbij ook wat andere soorten. Hier was ook meer koraal.

Aangelegd voor toiletstop en drankjes, waarbij ik op iets ben gestapt en er nu dus een stuk huid loshangt. Meteen terug in het zoute water. Snel gestopt met bloeden.

Nog naar een strandje geweest, waar je gewoon lekker wat kon zwemmen, maar niet echt interessant voor snorkelen, daarna nog van een steiger afgesprongen.

16.00 weer terug bij hotel. En om 17 afgesproken om samen te gaan eten.

Ook dit restaurant was weer heel behulpzaam met schuiven van tafels om de groep bij elkaar te houden. Merijn en ik hebben knoflookgarnalen en zeebaars gedeeld. De andere hadden allemaal kipspiezen, al deelden Bas en Paul samen de spuezen en pizza. Alles smaakte erg goed.

Na het eten nog een drankje bij het hotel en om 22.30 naar bed.

Nog een halve dag hier en dan terug naar Bangkok.