sanbru.reismee.nl

Koh Samed

Zouden eigenlijk uitslapen, maar om 7 wakker. Even blijven liggen en toen opgestaan. Wel last van de pittige vis van gister. Wat diarree en branderig gevoel. Ging gelukkig wel snel weer over.

Iets later ontbeten en gekeken naar de ceremonie voor de crematie van de koning.

Een rustig dagje vooral bestaand uit zwemmen en zonnen, lezen en netflix downloaden voor terugreis. Grappig dat de wifi zoveel moeite heeft met uploaden van foto's op deze site, maar een film in een kwartier download.

Kleine wandeling gemaakt net Anouck, Daniela, Harmen en Nathalie en een kokosshake op op het strand bij nice & easy. Was lekker en zoals zo vaak hier opgediend in de kokosnoot.

Het was vandaag een heel stuk zonniger en helderder boven en onder water. Zekfs wat vissen gezien.

Voor lunch een kippenpoot gekocht van de mobiele bbq, die langs de hele baai ging.

Door de zon was het ook erg warm, het water was koeler qua gevoel,maar toch ook 30 graden.

Na twee uur werd het een stuk koeler. Toen werd het bewolkt. Zelfs nog een regenbui gehad. We gingen toen allemaal het water in. Was best apart. Nu voelden we pas hoe warm het water eigenlijk was. Het regenwater was best fris. Tijdens de bui ook vliegende vissen gezien. Twee keer een hele school.

Later op de middag eerst wat gedronken bij het hotel, bier en cola, met twee taxis naar glass sand beach gegaan. Dit is het grotere bekendste strand van koh samed.

Hadden daar na een wandeling een leuke plek uitgezocht om wat te eten,naar er hing daar zo'n vreemde gaslucht dat we alleen wat gedronken hebben. Er was bier, water en sprite besteld. Uiteindelijk geen buer gehad. Sprite en water betaald en verder, nou ja terug gelopen.

Bij Buddys gaan zitten. Daar ook geen bier. Natuurlijk in verband met de crematie- maar bij h et andere restaurant hadden ze daar niks van gezegd. Panang (pinda) curry met garnalen op.

Daarna taxi terug naar het hotel, waar we ook geen bier of ander alcohol konden krijgen, dan maar aan de lemon &lime smoothie (leek wel een beetje op de vifit limoen,maar dan nog lekkerder)

Om 9 sloot de bar, dus maar naar bed.