sanbru.reismee.nl

Sukhothai

Redelijk geslapen. Een paar keer wakker geweest.
Even rond zwembad gezeten en naar de geluiden geluisterd van onder andere kleine vogeltjes die net te ver weg zaten voor een foto. Ze hielden iedere keer het zwembad tussen hen en mij in.
Jammer genoeg waren de rijst en de loepiaatjes bij het ontbijt koud, want ze waren op zich erg lekker.
Om 9.00 een monkeycar genomen naar het historical park van sukhothai. Dit was vroeger het centrum van het koninkrijk. Hier zijn we gaan fietsen met enkele stops bij tempels. De laatste heeft geen ronde chedi, maar een gekante prang. Dit is meer Cambodjaanse stijl.
Even een ijsje gegeten. Ik had een apart ijsje met melk longton? Jackfruit en mais. Was lekker, een beetje romig en friszoet.
Hier kon je ook levende vissen kopen om vrij te laten in de vijver. Dat zou geluk moeten brengen.
Daarna verlieten we het park naar een keramiek atelier. Eigelijk zouden we naar een school gaan, maar de kinderen waren vandaagvrij. Ik heb hier een klein schaaltje gekocht, verder nog geen souvenirs of kaarten.

Nog aan het zwembad gelegen en gevolleybald in het zwembad.

Daarna met Anouck naar het centrum gefietst, naar daar was niet zo veel te doen.

Gegeten in hotel. En weer spelletjes gedaan.

Anneke

Allemaal gezellige dingen toch!

Sandra Bruynzeels

Ja, heel leuk. Morgen weer een tijd reizen met een lokale bus. Gelukkig wel met airco.