sanbru.reismee.nl

Kanchanaburi - Sukhothai

Vroeg op. Had wekker om 6.15, maar we werden vooe zes al wakker. Slecht geslapen. Denk door alle geluiden. Stromend water, cicades/krekels en zo.
Om 7 ontbeten. Ei met ham, aardappel, en van die zoete toast. Daarna een zacht zoet broodje en een mini croissant. En verse ananas.
Voor we weg gingen nog de olifant van het dorp de ananasschillen gevoerd en geaaid.
Daarna weer on de boot om terug te gaan naar de bus voor de lange rit van ~500km naar sukhothai met slechts enkele tussenstops.
Even gestopt bij benzinepomp om wat te drinken en een soort cake te eten, roze met oranje, groen of roze. De roze was de meest chemische en smaakte een beetje naar zeep door de rozensmaak. Snel wat chipjes gekocht en weer verder.
Een tussenstop bracht ons bij een kleinere markt, die meer voor de thai is dan voor toeristen. Daar hebben we geluncht met een varkensmeatball die er erg onsmakelijk uitzag, maar een beetje worst achtig smaakte. Werd geserveerd met rijst en crispy pork. Ook nog wat gedroogde mango gekocht.

Lange rit met twee stops naar sukhothai. Het is vlak en groen, maar wel heel warm. In het busjeis het goed te doen. Leve airco.

Lekker gezwommen bij het hotel. De rest had pizza besteld. Ik gember kip met rijst. Erg lekker, best pittig. En goedkoper dan in bangkok. Was nu met drinken 145 baht kwijt. Ongeveer 4 euro. Hebben al veel duurder gegeten 300baht of zo. Drinken is hier ook verl goedkoper. In bangkok 65 baht hier 30 en het vorige hotel was het 80. En daarna spelletjes gedaan. Jungle speed. Lastig spel hoor.

Anneke

Bangkok is natuurlijk duurder.

Sandra Bruynzeels

Kanchababuri was denk ik het duurst. Daar was ook geen andere optie dan het hotel.