sanbru.reismee.nl

Kanchanaburi - Sukhothai

Vroeg op. Had wekker om 6.15, maar we werden vooe zes al wakker. Slecht geslapen. Denk door alle geluiden. Stromend water, cicades/krekels en zo.
Om 7 ontbeten. Ei met ham, aardappel, en van die zoete toast. Daarna een zacht zoet broodje en een mini croissant. En verse ananas.
Voor we weg gingen nog de olifant van het dorp de ananasschillen gevoerd en geaaid.
Daarna weer on de boot om terug te gaan naar de bus voor de lange rit van ~500km naar sukhothai met slechts enkele tussenstops.
Even gestopt bij benzinepomp om wat te drinken en een soort cake te eten, roze met oranje, groen of roze. De roze was de meest chemische en smaakte een beetje naar zeep door de rozensmaak. Snel wat chipjes gekocht en weer verder.
Een tussenstop bracht ons bij een kleinere markt, die meer voor de thai is dan voor toeristen. Daar hebben we geluncht met een varkensmeatball die er erg onsmakelijk uitzag, maar een beetje worst achtig smaakte. Werd geserveerd met rijst en crispy pork. Ook nog wat gedroogde mango gekocht.

Lange rit met twee stops naar sukhothai. Het is vlak en groen, maar wel heel warm. In het busjeis het goed te doen. Leve airco.

Lekker gezwommen bij het hotel. De rest had pizza besteld. Ik gember kip met rijst. Erg lekker, best pittig. En goedkoper dan in bangkok. Was nu met drinken 145 baht kwijt. Ongeveer 4 euro. Hebben al veel duurder gegeten 300baht of zo. Drinken is hier ook verl goedkoper. In bangkok 65 baht hier 30 en het vorige hotel was het 80. En daarna spelletjes gedaan. Jungle speed. Lastig spel hoor.

Bangkok - Kanchanaburi

Vroeg op. Om 7.00 weg. Dus eerst lekker ontbijten. En mijn bijna helemaal droge schoen in mijn tas gooien. Degrote tas kan vannacht in de bus blijven.
Zit in busje met noom, anouck, jan, thomas, nathalie en merijn.

We rijden naar de railroadmarket. Hier staan de kraampjes gewoon tot aan de rails. Wanneer er een trein aankomt, moeten ze dus snel de spullen binnenzetten en daarna weer uitstallen. Dit is wel veel groter dan wat we in Bangkok hebben gezien. Er zijn ook nog kramen verder van de rails af. Voor de trein kwam gingen babette en ik nog snel ff naar een hurktoilet en waren net op tijd om te trein te zien. Daarna liepen we de rails over langs de kraampjes, tot we de grotere 'hal' binnengingen. Hier raakten we thomas blijkbaar kwijt, waar we later pas achterkwamen. Gelukkig hadden we zijn telnr.

Van hieruit naar damnoen saduak, de drijvende markt. Naar de echte markt gaan we weer een stuk racen met een longtailboot. De markt vindt plaats op de wal en op het water, daar gebruiken de verkopers sampanboten. Hier ook wat houtsnijwerk gezien. Op de markt een dragonfruit gekocht. Mooie vrucht met het witte vruchtvlees met kleine zwarte zaadjes dat zoafsteekt tegen de felroze schil. De smaak is heel subtiel. Wel lekker en fris.
De heren haden ook wat kipstokjes gekocht. Waren erg lekker, wel wat vet. En ook lekkere kleine banaantjes op.

Toen was het natuurlijk tijd voor lunch. Al is het volgens mij voor de thai altijd etenstijd. Noom nam ons mee naar een groot drijvend restaurant. Hier zaten wel meer groepen. De andere keren zaten we in kleine tentjes. Vooral de gebakken tofu met zoetzure paprika en ananas was lekker. En natuurlijk vers fruit.

Met de bus dan verder naar kanchanaburi en het oorlogsmuseum/begraafplaats van de birmaspoorlijn.

Weer een stukje in de auto om over te stappen op de trein over de spoorlijn. Er is maar een klein stukje over. Fotos gemaakt van de brug on the river kwai.

Met de bus naar de pier voor de longtailboot naar het floatel. Hier kwamen we om 5 aan. We konden nog even zwemmen in de river kwai, want om 6 wordt het donker. Heerlijk.
Even snel een koude douche genomen rn goed ingesmeerd met deet, want hier is geen airco tegen de muggen en we slapen dan ook met een klamboe. Het diner werd om 7 gereserveerd. Na het prima eten in het restaurant gebleven om wat te drinken. En op tijd naar bed.

Bangkok dag 2

Na een goede nachtrust om iets over 7 opgestaan om te douchen, aankleden en te genieten van het ontbijt. Lekker fruit maar ook cashew kip en rijst, naar ook yoghurt en eieren met spek.

Daarna met de skytrain naar de opstap voor de boot over de chao praya naar Wat Arun en Wat Pho.

Daarna met een longtailboot het kanaal in langs de tempel. Waar mensen echt aan het water wonen en waar je de wijk dus binnengaat via sluizen on het water daar pp peil te houden. Hier staan ook allerlei tempels en scholen. En vaak naast elkaar arm en rijk.

Veel troep in het water en bij de sluuzen dide meervalen, maar ook reigertjes gezien, een varaan en ook een ijsvogel.

Daarna over de fruit en bloemenmarkt gelopen. Hier rook het heerlijk naar citroengras en gember en verse bloemen.

Met een tuk tuk en gevaar voor eigen leven naar chinatown. Wat een verkeer en een stank van uitlaatgassen (niet zo erg als Jakarta, maar toch. Al waren de banansnack die we ochten onderweg wel lekker.

In chinatown ons door de menigte gewrongen naar een eettentje waar we allerlei hapjes kregen. De soep was lekker, de krab goed, maar de vissenmagen konden geen van ons bekoren.

Met de underground terug naar het hotel.

Zometeen gaan we wat drinken. Denk gewoon met de groep. We missen nu nog een persoon.

Morgen vroeg op. Dan vertrekken we om 7.

En gaan dan een heel stuk met de bus naar de drijvende markt.

Bangkok

Gister lekker naar Schiphol gebracht. Met mam en Mibet nog lekker wat bij laplace gedronken voor ik een deel van de groep bij de kubus ontmoette.

Samen ingecheckt als groep, maar helaas toch niet echt bij elkaar in het vluegtuig. Daniele zat wel recht achter me en Paul twee plaatsen naar links. Ook zat ik net niet aan het raam bij een 3-4-3 systeem van de 777.

Lamge vlucht en weinig geslapen.

Het Eten was prima. Had de pasta en gevraagd of er geen kaas door zat. Na een voor mij positief antwood, geen kaas, zat het er tich op. En kon ik gelukkig nog ruilrn vor de kip. Na waren profiteroles. Onderweg nog amandelen en chipjes op. En s ochtends een rierei met groente, aardbeivla en fruit.

Voor entertainment winderwoman en passengers gekeken. En proberen te slapen.

Vroeg in bangkok aangekomen en we gingen wonderbaarlijk snel door de douane. Ook maar even hoeven wachten op de bagage.

Daarna met twee busjes naar jotel. En toen naar een shoppingcenter, terminal 21, van 9 verdiepingen. En voornamelijk eten.

Hier heerlijk gegeten. Gang som, pittigmet garnalen en een mango smoothie.daar het programma voor morgen en de komende week doorgenomen.

Weer in het hotel waren de kamers opgeleverd (~14.00) en gingen sommigen slapen.met Anouck en Merijn een rondje bangkok gelopen. Een deel langs het water en een deel over het spoor, waarlangs ook wat kraampjes staan. Ook wat water gekocht.

Weer terug bij hotel wat gedronken en gewacht op de rest om naar long table rioftop bar te gaan om de zonsondergang zonsondergang te zien. Maar zoals altijd was get natuurlijk weer bewolkt. Wel heel mooi uitzicht.

Mathijs bleek jarig te zijn en paul had Noom de reisleider gevraagd iets te doen. Dus we hadden taart bij long table.

Hierna gaan eten bij de condomerie oid. Was gied maar niet zo lekker als dat van vanmiddag.

Toen was het tijd om naar huis tegaan.

En hell broke loose.

Storten dat het deed.

Uiteindelijk met babette, merlijn,pail en bas doorgelopen. Helemaal doorweekt. Mirgen dus andere kleren aan ;)

Zo eerste dag Thailand zit er op. Morgen vroeg op en onder andere net de sky train en tempels bezoeken.

Test

Het is zover!

Zo naar Schiphol en mijn reisgenoten ontmoeten en dan inchecken!

Welkom op mijn Reislog!

Hoi hoi,

Toch maar een blog aangemaakt. Hopelijk heb ik vaak toegang tot wifi, zodat jullieop de hoogte blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens mijn reis.

Vanaf 16 oktober zul je hier dan ook hopelijk regelmatig nieuwe verhalenen foto'svinden, en via de kaartweet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!